dimanche 7 janvier 2018

Secret Garden, block 3...Bloc 3 de Secret Garden...

And here is my third block for that quilt.  A golden  key is hidden in the bouquet.  As I see this picture, I think I will add some embroideries in each leaf.

Voici mon troisième bloc de la courtepointe mystère Secret Garden d'Esther Aliu.  Une clé dorée est cachée dans le bouquet cette fois-ci.  En regardant la photo, je crois que je vais ajouter quelques broderies pour imiter les veines centrales des feuilles de ce bouquet.
Si les blocs sont terminés si rapidement, c'est que j'avançais lentement sur chacun d'eux.  Il ne restait plus que quelques broderies ici et là à faire, alors je me suis mise à l'oeuvre pour les terminer.  Le quatrième est en route.


La caméra n'a pas été réglée encore.  Bientôt j'espère!
À la prochaine!

9 commentaires:

  1. This is a lovely block Celine...I especially like those curvy stems...hugs, Julierose

    RépondreSupprimer
  2. Oh what a beautiful block! Love your fabric choices

    RépondreSupprimer
  3. This is a beautiful block. So very colorful. Thanks for sharing with Oh Scrap!

    RépondreSupprimer
  4. Your key looks really great! Embroidered veins would be pretty and make the leaves look fabulous like the key.

    RépondreSupprimer
  5. So lovely! I had to look back on your blog posts to see the other 2 blocks... what a fun project!

    RépondreSupprimer
  6. Very pretty and adding embroidery will make it even more so!

    RépondreSupprimer
  7. Very pretty! I love the way that hand embroidered details elevate applique to something extra special. Perfect idea for the leaves.

    RépondreSupprimer

Au plaisir de vous lire!